Lättad och lugnad

Nä, inte är det kul alla gånger att gå till läkaren.
Men nu är det gjort, och jag känner mig lugnad.
Även om det kändes pinsamt att ta upp mitt lilla problem och sedan visa rumpan för farbror doktorn.
I mitt lilla huvud hade jag målat upp värsta scenariot, och givetvis var det inte så illa.
Har nu fått ett medikament, och lite råd på vägen, så nu ska det nog bli frid och fröjd igen.

Ställde mig på vågen i morse, även om jag inte tänkt det.
Väger nästan ett kilo mer än innan helgen, vilket är rätt så bra eftersom det betyder att jag bara lagt på mig vätska under helgens kalasande. Med andra ord - om någon dag eller två är jag tillbaka på banan och kan fortsätta klättringen nedåt.

Har nu packat träningsväskan och ska iväg på ett pass vattengympa innan jobbet.
Skönt.
Det blev lite dåligt med träning förra veckan, så jag tar igen det nu.
Funderar faktiskt på att testa ett pass Gympa 1 på fredag, för att få lite variation. Eller cykling.
Får se om jag törs.

Det behövs alltid en liten mental övertalningskampanj för att jag ska våga mig på någon ny träningsform. Jag inbillar mig lätt att folk tittar snett på mig och mina extra kilon, och är rädd för att inte orka med eller klara av olika övningar. Jag skäms helt enkelt för att jag är så tjock, och tror att andra dömer mig för detta... När det gäller vattengympan har jag kommit över det, i varje fall så pass mycket att jag inte låter bli att träna för att jag är orolig för andras blickar. Men det är ett stort steg att ta att testa på något nytt. Samtidigt vet jag hur jag är själv när jag tränar, jag har fullt upp med mitt och funderar inte så mycket på andra.

Jag samlar mod just nu.
Får se om jag fått ihop tillräckligt mycket redan till slutet av denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0