Ingen vägning i dag

Nä, i dag låter jag bli vågen.
Hade ju ett litet uppehåll i går kväll och åt ute på restaurang tillsammans med 13 andra tjejer. Tre rätter blev det. Men vatten i glaset, bara ett litet, litet smakprov på potatisen och inget bröd.
Så jag känner mig rätt nöjd ändå.
Mindre kul vad att varken maten eller servicen riktigt levde upp till förväntningarna, men det är en annan historia.

Känns helt okej att gå tillbaka till pulver i dag.
Nu kör jag på i två veckor tänkte jag, sedan blir det mer födelsedagsfirande.
Blev påmind i går om att jag lovat att baka en tårta till min kompis 40-årskalas.
Hjälp! Baka -det brukar trigga igång söt-suget rejält... Att slicka ur bunken är en riktig höjdare.
Men det är bara att ta tjuren vid hornen. Jag måste börja träna mig i att leva ett liv även utan cambridge utan att helt falla igenom, så jag ser detta tårt-bak som ett första litet test.

I dag skiner solen i Umeå.
Tror att det blir en promenad i eftermiddag.
I kväll väntar bio - Låt den rätte komma in.
Utan popcorn och bio-godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0