En chokladkaka senare...

Japp.
En av de två inhandlade chokladkakorna är uppätna.
Det må så vara. Den var inte stor, och mörk choklad som inte är lika farligt... men det är mer min reaktion som bekymrar mig.

Jag fick ett telefonsamtal i går kväll, och efteråt blev jag bara så himla deppig. Tänker inte gå in på exakt varför, det är så rörigt, men det hör ihop med att jag inte riktigt trivs som det är just nu på mitt jobb och ser att möjligheten till förändring bara blir mindre och mindre... och att andra får chanser som jag inte får... och jag skäms över att jag blir svartsjuk på andras framgångar...

Hur som helst, min reaktion när jag blev ledsen var att stoppa något i munnen.
Trösta mig.
Unna mig.
Döva ledsenhet.
Försöka glömma.

Och nu hade jag mina fina chokladkakor hemma. Öppnade en direkt och i ett nafs var den slut.
Det går och vända och vrida på det flera varv - vad hade hänt om jag inte hade choklad hemma? Kanske något ännu värre? Då kanske jag rusat till affären runt hörnet och köpt massa glass, chips och kakor? Eller så hade jag inte stoppat i mig något alls om det inte funnits något hemma? Och nu jag tog bara en, fast än jag hade två chokladkakor...

Men det spelar ingen större roll.
Det som oroar mig är att jag fortfarande är fast i ett tröst-ätar-beteende.
Det måste jag ta itu med.
Annars kommer jag fortsätta som en jojo i min viktresa, och om något riktig jobbigt händer är risken mycket stor att jag äter upp mig igen.

Annars fick jag en bra start på denna dag.
Ett litet skutt ner på vågen, till 102,3 kg.

Kommentarer
Postat av: misss brightside

Jag förstår precis vad du menar.. Helt sjukt att man vänder sig till det onyttiga när man vet att i grund och botten så stjälper det bara.

Jag undrar hur det är med folk som inte tänker på mat på ett sånt sätt som vi göra, hur de tänker och gör när de känner sig deppade?



Men försök tänka positivt!! Även fast det känns svårt så går är det ALDRIG för sent att ändra sin situation.



Va läskigt att jag vart med om liknande situation idag och tänkte skriva ett litet inlägg om det senare..

2008-11-27 @ 16:27:06
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag tycker att du gjorde helt rätt i att unna dig chokladen! Den är faktiskt till för att avnjutas och livet är alldeles för kort för att undvika saker som gör en lycklig! Även om det bara är för stunden som man känner smaken så mår man faktiskt bättre av choklad! :) I alla fall så gör jag det! :)



Trevlig Advent!

Hälsningar, Jennie.

2008-11-30 @ 20:11:14
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0