Chips, choklad och pepparkaka

Jahaja. Jag ballade ur i går kväll. Det är bara att erkänna.
Rätt så rejält också.
Efter mackorna på jobbet, så blev det sushi till middag i stället för cambridge. Och det må väl vara. Men besöket på affären innebar, som jag i för väg egentligen visste, att jag plockade på mig annat, mycket onyttigt. Och det jag köper och tar hem, det äter jag upp. Så funkar jag. Det är bara att inse.

Så efter sushin blev det två små chokladbitar, sedan när jag kom hem från jobbet, en superstressig och intensiv kväll, föll jag ihop i soffan med en tub pringels grill-chips och ett par skivor mjuk pepparkaka.

Grattis kakan.
Snacka om att förstöra för sig själv.
I dag mår jag bara dåligt, alltså har ont i magen, och känner mig besviken på mig själv.... och besviken på att jag sviker er som peppar mig att inte ge upp och tappa fotfästet.

MEN.
Jag har bestämt mig. Det där var i går. Jag ska inte räkna bort resten av den här veckan för det. Okej, i går blev det fel, i dag ska jag göra rätt. Jag fortsätter som planerat direkt. Inte skjuta upp det och tänka omstart på måndag.

Jag försöker också fundera på vad jag kan lära mig av det här?
Stress och press på jobbet är uppenbarligen en mycket sårbar situation. Förut var det när jag blev ledsen över något som jag tröståt, nu var den utlösande faktorn stress. Alltså måste jag vara mer uppmärksam på mig själv då. Skillnaden i går hade sannolikt varit det där besöket på affären. Hade jag kunnat avstå från att åka och köpa sushi så hade jag inte köpt på mig det andra heller...  Vilket jag på ett sätt visste redan när jag klev in i affären, att jag inte skulle kunna låta blir. Så på något sätt så försöker jag lura mig själv med sushi (=låter ju inte så farligt) för att komma åt det söta och feta slisket.

Tills jag lär mig att behärska mig själv i affären när jag är sårbar så måste jag helt enkelt hålla mig därifrån och bara handla när jag känner mig mätt, trygg och lugn.

Kommentarer
Postat av: misss brightside

Nej då, du sviker oss inte. Alla är vi mänskliga. Jag är däremot oerhört stolt över att du faktiskt berättar hur mycket du faktiskt fuskade och att du börjar om på nytt idag istället för måndag. Way to go!! Men visst är det helt sjukt hur hjärnan kan ta över och lura in en i de mest hemska saker genom att skylla på nåt annat.. Innerst inne vet man ju att det inte är sushin eller det andra mer nyttiga som lockar utan det är faktistk alla andra synder som man vill ha..



Jag ska försöka skärpa mig, men imorron kommer släkt på besök så då förhoppningsvis blir det lite bättre.. Då kan man inte bara skita i att äta för det innebär ju att man måste prata om sina problem eftersom de garanterat kommer fråga..

2008-11-20 @ 13:43:05
URL: http://misssbrightside.blogg.se/
Postat av: Susanna

Det du beskriver händer väl alla som inte äter fast föda; får man tillfälle ser kroppen till att använda det för lite mat. Eller mer basiskt: fett och salt. Och det är väl egentligen bara ett friskhetstecken, att du har de signalerna i kroppen.



Jag tycker att du är så jäkla inspirerande! Alla kan ha dåliga dagar och att du kämpar på och, som Ms Brightside poängterar, vågar visa de mindre lyckade dagarna är starkt. Just den styrkan är skälet till att kommer att ta dig till precis den kropp och det liv du vill.

2008-11-20 @ 13:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0