Brottningsmatch

Jag sitter och kämpar med mig själv.
Har varit låg hela dagen, vet inte riktigt varför, men det mesta går trögt och inget är kul eller bra.
Så nu är jag i valet och kvalet om jag ska åka på min vattengympa eller sitta kvar framför tv:n.
Vet att jag borde åka, att jag mår bättre av att göra något aktivt, å andra sidan är det bara sååå jobbigt. Och just nu har jag ingen lust helt enkelt.

Helst av allt vill jag kura under en filt och äta massor med glass,  rocky road eller is-choklad. Mums. Saknaden efter att trycka i mig något onyttigt som glass, chips eller kakor är enorm just nu, nästan så det gör ont.
Vill inte behöva bry mig hela tiden.
Är så trött på att kämpa.
När ska det bli enkelt?

Jodå, självömkan är jag rätt så bra på. Egentligen finns det ingen anledning att tycka synd om sig själv, men logik och känsla går inte alltid hand i hand.

Och se där, där passerade klockan 18.00. Det betyder att jag får en straffavgift på 50 kr om jag inte går på mitt pass. Suck. Jo, jag ska i väg. Inget blir bättre av att sura och deppa.

Måtte vågen ge kvitto i morgonbitti på att det lönar sig att göra rätt val.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Det går ju upp och ner, så är det ju. Du får ju komma ihåg allt bra du har gjort; kolla vilka storverk du har skrivit ned här på bloggen! Ingen människa är på topp jämt, det viktigaste är bara att du är snäll mot dig själv.

2008-11-05 @ 21:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0