Att väga eller inte väga..

Jag har inte vägt mig på snart en vecka
Lite urspårning följt av två inplanderade middagar i helgen gör att jag vet att vikten ligger lite för högt just nu. Men jag hoppas att jag är i kapp mig själv om bara några dagar.

Velar just nu fram och tillbaka på hur jag ska göra i morgon, tisdag = vägdag, om jag ska hoppa över vågen då också eller ta tjuren vid hornet och se exakt hur illa till jag ligger...

Å ena sidan är det bra att veta, och jag måste lära mig hantera så väl upp- som nedgångar.
Å andra sidan kan jag bli nedslagen om det är illa.
Å ena sida kan jag få en riktig kick om det visar sig att det inte är så illa som jag befarar.
Å andra sidan kan jag tappa farten om det går för långsamt, för tålamod är inte min starka sida...

Jag får sova på saken.
Någon som har något råd?

Men känner jag mig själv så kommer jag inte kunna låta bli vågen i morgonbitti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0