44/46

Har precis kommit in från en lång promenad (1 timma och en kvart!) och det känns bara jättebra.
Har dessutom avverkat 50 sittande sit-ups.

Men roligast var det nästan innan jag gick ut.

Häromdagen köpte jag nya leggings och bommulsstrumpbyxor för att hålla mina ben varma nu när kylan kommer. Jag stod länge och funderade på storlek - de jag ville ha fanns i antingen 44/46 eller 48/50 och är just nu rätt så osäker på vilken storlek som gäller för mig. Men jag köpte den mindre - och den passar perfekt!

44/46. Det är evigheter sedan jag hade en så liten storlek.
Det var inte länge sedan det var 54/56 som gällde.

Nu är definitivt inte hela jag en 46:a, kroppen krymper inte direkt jämnt fördelat. Men nedtill så är jag nog närmare en 46:a än en 48:a nu, men upptill är jag fortfarande 48/50 ungefär, lite beroende på hur kläderna är skurna. Det är framför allt området under bysten och ovanför naveln som inte riktigt vill försvinna, och ställer till det när det gäller kläder.

Nu jäklar ska jag bli flitigare med mina sittande sit-ups.
50 sit-ups morgon och kväll är min nya utmaning till mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0