Smått igång

Det är något med luften här på hälsohemmet. Så fort jag kommer hit, träffar de andra i gruppen, så känns allt så självklart. Givetvis klarar jag det här! Motion, mat, gå ner i vikt, prioritera mig själv - självklart! Nu vet jag av bister erfarenhet att det inte är så enkelt, men det är ändå skönt att känna den här känslan - att det går.

Så här första dagen är det lite mjukstart. Nyttig mat givetvis med mycket grönsaker. Ett vattengympa-pass på eftermiddagen. I övrigt ingen schemalagd motion, men jag tog mig en cykeltur till badhuset för att dryga ut dagens motion. Är nu i valet och kvalet om jag ska gå ut och gå eller inte. Det är en vacker kväll, och jag skulle behöva röra på mig, å andra sidan har jag varit rätt så passiv på slutet och ska kanske skynda långsamt... vi får se hur kvällen förlöper.

I morgon blir det nervös vägning och mätning.
Vet att jag ligger illa till, så jag har inte några förväntningar.

För övrigt är jag lite småhungrig och sötsugen.
Tur att det är kvällsfika snart.

Dessutom "smugglade" jag med mig en extra banan från mellanmålet i eftermiddag som nödproviant om magen börjar knorra allt för mycket i kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0