Omöjliga frestelser

Om jag har svårt att hålla min karaktär i det vanliga livet så är det i princip omöjligt så här på konferens. Jag befinner mig på en kursgård strax utan för Stockholm, och här har man verkligen satsat på maten.

Framför allt middagen - som alltid serveras med efterrätt. I dag dukades det upp choklad- och kolatårta med färska jordgubbar, äppelkaka med vaniljglass, mintchoklad samt kex och ädelost. Ungefär det sötslisk jag tycker bäst om i hela världen. Det gick inte att motstå. Oj så gott det var.

Tröstar mig med att jag i går kväll kom mig ut på en kvällspromenad. Får se om jag hinner pressa in någon fler i det späckade schemat. Med den här typen av efterrätter så är det nödvändigt om jag inte ska lägga på mig något kilo under vecka, känns det som.




Solnedgång, Värmdö, Stockholm

Solnedgång, Värmdö utanför Stockholm. 12 maj.


Kommentarer
Postat av: Jessica Axberg

Hej Kakan!



Det viktigaste är inte vikten. Det viktigaste är att du bestämmer dig för hur du vill leva ditt liv. Börja med att berömma dig själv mer. För hur du är som person. Du är lite för tuff mot dig själv. Och du har ju gått ned. Du har ju inte gått upp!



Jäklar vad bra!



Jag har också varit "taskig" mot mig själv, men nu har jag slutat upp med det och är mycket bättre på att berömma mig själv - även för småsaker. För vem har sagt att vi ska vara perfekta? Och vad är i så fall perfekt?



Stå på dig - tvivla inte.



Stor kram



Jessica Axberg

2008-05-16 @ 11:54:31
URL: http://itrimrecept.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0