Oj! på vågen

Jag förstår ingenting. Så illa som jag skött mig de senaste veckorna - med chips, glass, hamburgare och noll motion så förväntade jag mig att vågen skulle grina mig elakt i ansiktet i morse.

Men den visade "bara" 122,6 kg.

Vilken bonus. Vilken kick! Ett par, tre kilo "mindre" att gå ner än jag räknat med.
Det känns riktigt gott just nu.

Trivs verkligen med livet på hälsohemmet. Förutom den sunda maten (jo, jag blir rejält mätt nu) så hinns det med en hel del motion. I dag: spinning, promenad och dans nu i kväll i si så där en timme. I morgon väntar morgongymnastik och vattengympa. Och mer dans på kvällen skulle jag tro.

Känner verkligen hur jag timme för timme laddar mina baterier och blir mer motiverad. Kanske kan det här gå ändå?

Fick också en klok tanke med mig från en av dagens föreläsningar, när vår föreståndare konstaterade att så många i gruppen tyckte att de hade misslyckats under det år som gått sedan vi började vår resa mot ett sundare och friskare liv:
– Misslyckas gör man när man ger upp. Så länge ni försöker så har ni inte misslyckats.

Kommentarer
Postat av: Monica

Föreläsaren har så rätt så det är först då man gett upp som man har misslyckats...

Lycka till med din viktresa.

Kram

2008-05-28 @ 09:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0