Lurad av lättdryck

Jag kan inte påstå att jag är någon större kalorijägare i vardagen. Jag räknar inte fram och tillbaka på varje enskild kalori utan försöker hålla någon form av sunt förnuft i det jag äter. Att det som innehåller mycket sött och fett innehåller många kalorier är inte särskilt svårt att förstå...

Men ibland blir jag förbannad på hur lättlurade vi konsumenter är. Jag har i fler år köpt och druckit lättdryck då och då, och känt att det varit ett bättre alternativ än t ex saft eller läsk. Men icke. Lättdryck innehåller massor med socker. Två glas lättdryck om dagen i ett år blir tio kilo strösocker!

Nä, det blir ingen mer lättdryck för min del. Då köper jag hellre en god läsk någon enstaka gång med gott samvete och kör med vatten som standarddryck till maten.

Vatten = noll kalorier. Oslagbart.

I kväll är det sista kvällen på hälsohemmet för den här gången.
Det vankas glass och bär till kvällsfika.
Mums. Ibland behövs det inte så mycket för att jag ska bli smått lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0