Klädbekymmer

Det här med kläder när man är överviktig är ett eget och känsligt kapitel. I varje fall för mig.
Jag kan inte handla det jag gillar, utan måste gilla det jag kan få på mig, för att hårddra det hela.

Men med åren har det kommit fler och fler klädmärken i större storlekar. Och inte bara tant-kläder, utan även kläder som siktar på en yngre publik. Och det är jag tacksam för. En riktig favorit är danska Zizzi som gör tuffa kläder i härliga färger samt riktigt snygga jeans.

Framför allt brukar jag söka efter Zizzis kläder på Åhléns i Stockholm, och i går eftermiddag hade jag en timme över i väntan på mitt flyg och lyckades göra ett riktigt fynd. Det känns bra. Men jag hade hoppats komma därifrån med fler än en top. Ska på en konferens nästa vecka och vill fylla på klädförrådet till dess.

Och en snabb titt på internet visade att Zizzi faktiskt finns i närheten av Umeå! En butik i Vännäs och en i Holmsund för märket. Tänka sig. Ibland finns hjälpen närmare än man tror. Så nu blir det mer shopping i helgen.

Å andra sidan ska jag inte köpa på mig för mycket nytt.
För jag ska ju gå ner i vikt.
Eller hur?




image20

Sommarfint från zizzi.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0