VLCD = Very Low Calorie Diet

image19

Veckans meny: Nutrilett i lite olika former.
Som snacks så unnar jag mig morotsstavar. Mums.

Precis som Jesus så tänkte jag återuppstå så här efter påsken.
Det är en återuppståndelse i min strävan efter ett sundare och lättare liv.

Så jag rivstartar.
Ett seriöst försök att bryta vanor som inte fungerar och få stopp på destruktiva ät-mönster.
Så jag dricker Nutrilett i två veckor.
Start i dag.

Egentligen så vet jag att det här med pulver inte är den bästa metoden långsiktigt. Det handlar om att skaffa sig ett nytt förhållande till mat i vardagen, äta sunt, med lite fett och socker, och lagomt stora portioner. Och det handlar om att röra på sig för att förbränna kalorier.

Men att gå ner i vikt tar tid, och att bryta vanor är svårt.
Så därför kör jag brutal-metoden i två veckor.

Med fem påsar nutrilett om dagen, massor av vatten och morotsstavar för att få något att tugga på, så ska jag klara mig på strax under 600 kalorier per dygn.

Det borde ge effekt. Och det är det jag vill. En kickstart. Ett spark i rumpan åt rätt håll.
Det behövs desperat, eftersom de senaste veckorna inte alls varit bra med allt för mycket onyttigt.

Just nu känns det bra. Även om jag är hungrig. Men har varit på hälsokosten och köpt sådant där pulver som sväller i magen för att man inte ska vara lika hungrig.

Utmaningen är att stå ut i två veckor utan vanlig mat.
Men eftersom jag just nu inte klarar av att hantera matintaget på ett vettigt sätt så ger jag det här en chans.

Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0