Bjudmiddag

Jag gillar att laga mat. Vilket är både bra och dåligt. Roligast är att göra festmat, men tyvärr så har jag en tendens att krångla till det för mig.
Har det lugnt på jobbet i dag och har suttit och surfat runt efter recept till en middag i morgon kväll. Kompisarna M och AK kommer och äter hos mig, och jag vill absolut bjuda på pilgrimsmusslor. Har nu hittat ett recept med risotto med pilgrimsmusslor och lite andra skaldjur. Tror jag ska våga mig på den.

Eller så blir det svartpepparstekt pilgrimsmussla med potatis- och purjolökskräm och tomat- och persiljekompott. Verkar betydligt enklare än det låter.Dock innehåller receptet en massa grädde...

Jag tycker det är svårt att bjuda på middag, samtidigt som jag tycker det är så himla kul att laga mat.

Kanske ska jag ge mig på anka i stället. Eller nöja mig med något roligare kycklingrecept.
Hjälp!

Jag får nog surfa runt ett tag till...

Helt klart så lär det inte bli någon smalisvariant.

Kommentarer
Postat av: Monica

Gillar också att laga mat men jag blir också helt virrig då man surfar runt på nätet bland alla recept, finns så mycket en det godare än det andra.
Men har lärt mej att man inte behöver göra det så svårt för sej,sen behöver man ju inte använda helgrädde utan fast ta en lättgrädde eller hälften fet grädde och sen andra hälften en lättgrädde, det blir ju mindre fett på så vis.
Hoppas ni fick en riktigt trevlig middag.

2008-03-10 @ 07:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0