Soffpotatis-risk

Det här med gamla vanor är inte enkelt. Så snabbt soffan och fjärrkontrollen känns bekväma och självklara - och träningskläder och promenader totalt främmande...
Känner redan att jag ligger fasligt nära att falla tillbaka i soffpotatis-rollen.

I går blev det ingen ombytt motion. I stället röjde jag på min uteplats tillsammans med gudsonen och hans syster och sedan gav vi oss ut på stadstur. Var helt slut efter en hel dag i solen tillsammans med de små. Hittills i dag har jag inte hunnit med så mycket mer än att ta itu med tvätten. Men många timmar återstår och ambitionen att ta en tur i elljusspåret i kväll finns kvar.

Maten - tja, det går hyfsat. Inte perfekt, men ingen katastrof heller. Men testet kommer i morgon, när vardagen börjar och det krävs lite planering för att få det att gå ihop. Känner mig ändå hyfsat förberedd - ska strax göra upp en matsedel för veckan och har prickat in tid för motion på schemat.

I mogon bitti  är det också dags för vågen och en ny officiell bloggvikt.
Känns spännande, och lite nervöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0