Dålig kondis

Ett par promenader har jag klämt in de senaste dagarna.
Och i går cyklade jag uppförsbacke till en kompis för att vara med på fotbolls-grillning (grillat först, fotboll på tv sedan).

Då blev det pinsamt uppenbart att min kondition ligger i botten.

Jag brukar klara av samma sträcka, trots den segslitna uppförsbacken, rätt så bra men nu blev jag en blåsbälg redan i början av turen.

Nä, ut och promenera mera kakan. Det är det enda som gäller. Det finns egentligen inga ursäkter.
Vädret är bra.
Jag har tid.
Jag har ett bra elljusspår runt knuten.
Jag har bra skor.

Men jag är lite lat...  och det är det hinder jag har att tampas med just nu.

Det övriga hindren och projekten i livet, typ gå ner i vikt,  tänker jag inte på just nu...

Kommentarer
Postat av: Maria

du är inte ensam om att ha dålig kondis ;)

2008-06-30 @ 15:46:57
URL: http://blooondiiie.blogg.se/
Postat av: Jen

tänk på att när du väl har börjat med det kommer du inte vara lika jobbigt, du kmr få mer energi. Du kmr inte vara lika lat när det gäller det. Skaffa dig ngn roligt partner spring ut o jogga eller ngt:D

2008-07-02 @ 22:33:30
URL: http://devla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0