Bufféfrossa

Jag och bufféer är ingen bra kombination. Konceptet att "ät så mycket du vill" lockar fram det stora och riktigt hungriga monstret inom mig som inte vet vad ord som mätt och nöjd betyder.

Häromkvällen var jag på räkfrossa med mina jobbarkompisar. Räkfrossa med sillbuffé. Det betyder att räkskålarna hela tiden fylldes på, liksom sillburkarna, potatisen, aiolin, brödet och den goda mjukosten med soltorkade tomater. Jag frossade rejält. Hade dessutom"sparat" mig lite under dagen för att kunna unna mig gott på kvällen, och var rejält sugen och hungrig.

Även om det blev mer än jag tänkt mig så vägrar jag ha dåligt samvete i dag. Det var gott. Och räkor är rätt så nyttigt. Och jag försöker sköta mig resten av veckan. Lite guldkant behöver jag.

Men jag är mer bekymrad över min oförmåga att vara nöjd. Det gäller livet i stort som en enkel räkbuffé. Att säga till mig själv att nu räcker det - jag är mätt, belåten och nöjd och bara för att det finns obegränsat med mat framför mig så behöver jag inte vräka i mig ännu mer...

I morgon siktar jag på att både simmar och promenera. I dag blev det inte så mycket av motionsbiten. Men det berodde mer på tillbehören än själva räkorna....


Det var i varje fall en vacker kväll på umeälven där vi gled fram i måttlig mat på M/S Sandskär.



Solnedgång vid Kolbäcksbron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0