Tur att det är skottår.

Nyårsdagen kan väl inte räknas till den mest konstruktiva dagen i mitt liv. Egentligen är det rätt så konstigt att man börjar det nya året ungefär likadant = sova riktigt länge, dega i soffan, äta hämtpizza och glass och försöka komma i fatt sig själv efter en bättre nyårsfest.

Inte för att jag festar på så där särskilt mycket. Men det blev en sen natt, eller tidig morgon om man så vill, vilket sätter sina spår. Dagen har tillbringats i ett linne och mjukisbyxor, till större delen framför tv:n. Delvis sittandes, delvis liggandes. Och stundtals sovandes.

Så i arbetet för ett sundare liv, med mer motion och balanserad kost så bidrar inte nyårsdagen med särskilt mycket. Jag ser den mer som en buffert mellan det nya och gamla året. En dag då man inte gör så mycket mer än bara förflyttar sig tidsmässigt...

Tack och lov att det är skottår i år. Det betyder att det fortfarande finns kvar 365 dagar att göra något bättre av...

Jag börjar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0