Tre misstag

Tre misstag från veckan som gått att lära mig av.

1. Att skjuta upp motion till en annan dag är detsamma som att strunta i att motionera.
Jag ska vara bättre på att ta vara på de möjligheter jag har att motionera. För jag vet inte hur morgondagen ser ut. Om jag bara för att jag är lite trött eller tv-sugen struntar i ett motionspass kan det betyda att jag inte klarar av vecko-dosen. En hoppad motionstimme blir lätt två och tre missade pass. Och vips sitter jag där med en hel vecka bakom mig och alldeles för få steg på stegräknaren.

2. Den planerade veckomatseldeln är på riktigt.
Även om en veckomatsedel måste tillåta improvisation och omkastningar är det den grund jag ska rätta mig efter. Framför allt ska jag ta grönsaksplaneringen på allvar. Eftersom jag den här veckan struntade i att göra den planerade veckosalladen så blev det flera grönsaksfattiga dagar. Vissa kvällar tar det till och med emot att skala en morot, och då ska den färdiga salladen finnas där!

3. Att handla hungrig utan lista betyder många dåliga köp.
Det blev lite glass. Lite godis. Ingen vettig frukost i slutet av veckan. Affärer är fulla med frestelser och det är bara att inse att jag inte klarar av dem alltid. Så att springa in i en mataffär när jag inte är fokuserad och har helt klart för mig vad som ska handlas, och därmed klarar av att bara lägga det i vagnen, då ska jag inte släppas lös i någon butik som innehåller något ätbart.


Trots misstagen: veckan har inte varit katastrof, och det är bra.
Men det kan bli betydligt bättre med några enkla medel.

Så tre bra saker att ta med till kommande veckor:

1. Broddar gör det säkert att promenera. Det är bra för själen att promenera och lapa lite sol.
2. Att dansa line dance blir bara roligare och roligare, och ger ett utmärkt träningspass.
3. Bloggandet är en viktig och kul del i arbetet för ett bättre liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0