Tillbaka på ruta ett

Nu är det gjort. Vägningen. Så som jag gruvat. Sov riktigt dåligt i natt. Tror att det var just vägningen som spökade. Vågade inte riktigt tro eller gissa vad det skulle stå på vågen. Jag vet och känner att jag gått upp i vikt, men inte hur mycket.

Nu har jag facit.
125,8 kg.

Jaha. Tillbaka där jag började med andra ord.
På ett sätt känns det viktigt och bra att det inte var mer än så. Jag har nog innerst inne varit orolig för att vågen skulle visa mer. Så uruselt onyttigt som jag har ätit periodvis.

Nu ska jag smälta mina nya siffror och fundera ut nya, konkreta mål. Måste lära mig av misstagen från det här halvåret och sätta upp mål som är nåbara och realistiska samtidigt som de utmanar och lockar. Men utan att bli övermäktiga...
Det är en svår balansgång. När jag har flow vill jag så mycket och har svårt att dämpa mig. När jag är nere så vill jag ingenting och struntar i mina mål... Så det gäller att hitta något som fungerar i båda lägena.

En sak är i varje fall säker. Målet att gå ner i vikt står kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0