Stökigt

snuva
Mitt vardagsrumsbord är belamrat med nödvändiga förkylningstillbehör...



När jag är sjuk så släpper jag det mesta. Undrar om jag har varit man i ett tidigare liv... för en bättre förkylning tar verkligen fram de mest ömkliga sidorna hos mig. Framför allt så struntar jag i det mesta runt omkring.

Träna. Nä, aldrig i livet. Visserligen ska man inte träna så mycket när man är sjuk, men lite frisk luft i tio, femton minuter lär jag inte dö av. Men glöm det. Jag rör inte en muskel i onödan.

Städa. Skulle inte tro det. Ser det för dj- ut hemma, så förblir det så under min sjukdom.

Diska. Varför då? Det kan jag göra någon annan gång.
Samma sak med att tvätta, bädda sängen, vattna blommorna eller något annat praktiskt hushållsarbete.
Jag vill ligga i soffan, titta på tv, äta glass och sova. På sin höjd kan jag tänka mig att borsta tänderna och någon gång ställa min under duschen.

Så det så.

Så sjukdom och mitt vikt-minskningsprojekt går inte särskilt bra ihop. Inte heller med min idé om att hålla min lägenhet i ett ständigt presentabelt skick.

Men jag kommer igen.
Känner mig något bättre. Febern är på tillbakagång. Så förhoppningsvis är jag på benen till helgen.
Vill ju inte missa min linedance på söndag kväll...
Som det ser ut just nu blir det den enda vettiga motion jag får denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0