Sallads-tips

Mår gott efter en riktigt god middag. Nudlar och kyckling tai satay. Världens enklaste rätt. Jag använder en färdig mix för satay med marinad-kryddor. Låter dessutom kycklingen koka med i såsen, i stället för att göra dem separat (alltså bryner kycklingen först, gör sedan såsen i samma panna) och låter lite lök följa med det sista för att höja det hela ytterligare ett snäpp.

Till detta har jag ätit en av alla de nyttiga sallader jag fått med mig från hälsohemmet.
Sallad Anna heter den:

1 liter riven vitkål
2 dl grovriven ost - en mager enligt receptet, men vill du lyxa kan du ta en vällagrad och minska på mängden ost i stället...
1 dl persilja

Dressing:
1 msk vinäger
1 msk senap
3 msk olja (gärna en neutral smal, typ rapsolja)
1/2 pressad vitlöksklyfta

Varva vitkål, persilja och riven ost i en skål. Blanda dressingen och slå över salladen. Låt salladen gärna stå och dra ett tag innan du äter den.



PS: Det är fredag kväll. Jag har gett mig själv guldkant och tagit en liten bit mörk choklad. Mums. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0