Lite duktig

Förkylningen är inte lika eländig i dag som tidigare i veckan. Humöret lite bättre därmed.
Känner mig lite nöjd med mig själv. Lagade riktig mat till lunch, inklusive grönsaker.
Middagen blev lite grönsaksfattig, men helt okej ändå.
Mest nöjd är jag övet att jag stod emot lusten att köpa hem en pizza. Pizzerian ligger typ tre minuter bort, och det är sååå himla enkelt att lyfta luren och beställa hem något.
Satt med hämtmenyn i handen och hade valt ut pizza. Men ångrade mig i sista sekund.
Så det är jag nöjd med.

Har inte ätit glass eller annat onyttigt i dag. Visserligen beror det mest på att jag inte har något sådant hemma, men eftersom affären ligger bredvid pizzerian så är det snabbt gjort att handla hem en liter glass eller två.

Men i dag har jag trots allt varit ståndaktig.
Funderar dock på att unna mig lite lightpopcorn i micron framför tv:n.

Såg på Du är vad du äter med Anna Skipper tidigare i kväll. Kände så väl igen mig i de båda deltagarna, även om jag inte äter så mycket godis som de gör eller dricker så mycket läsk. Men det var rätt så träffande. Däremot tror jag inte att jag skulle klara av att äta enbart frukt och grönsaker i fyra veckor. Nä, jag fortsätter traggla på med min tallriksmodell. I längden känns den ändå som ett vinnande koncept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0