Jävla fallgropar

Uppladdningen inför veckan på hälsohemmet har inte varit den bästa.
Veckan började bra, slutade desto sämre.

I dag har jag varit lite lätt bakis efter en rejäl festkväll med jobbet i går. Vilket betyder att allt vad mathållning far åt pipsvängen (=pizza och andra onyttigheter).

Men den stora fallgropen kom häromkvällen när jag var riktigt deppad. En motgång på jobbet som känns tuff, och genast så tröstar jag mig med en påse chips. Jag klarar inte av att hejda mig. Det går av bara farten. Alla alarmsystem, varningar och förnuftiga åsikter och kunskaper blir som bortblåsta. Jag måste verkligen jobba med mig själv när det gäller att ta motgångar utan att överäta.

Nu är fokus framåt. Det som har varit har varit och går inte att göra ogjort. Nu ser jag fram emot en bra vecka med nyttig mat och mycket motion.

Jag behöver desperat ett positivt flow att flyta på ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0