Grönsakstorka

Det är framför allt grönsakerna som det har stupat på så här sista tiden. Maten har väl inte varit helt perfekt, men inte helt fel alla gånger heller. Men att få med grönsakerna i varje mål har jag inte mäktat med.

Det har varit helt morotsfritt så långt ögat kan nå.

Inser att jag måste börja i den änden när jag nu ska återta mina goda matvanor. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Har haft en tendens att köpa på mig ett vitkålshuvud med ambitionen att göra en veckosallad - och så blir det liggandes i kylskåpet för det är så himla tråkigt att göra sallad.

Inte världens bästa argument kanske, men så är verkligheten. Samtidigt vet jag att jag äter bra när jag väl har  min veckosallad i kylen. Då finns det ju färdigt. Skärpning är det enda som behövs med andra ord.

Funderar på att börja i en annan ände och köpa hem lite minimorötter. Både färska och frysta.
Kanske göra någon gryta eller wok, där grönsakerna finns med från början...

Ska snart och handla. Morötter och wokgrönsaker får det bli den här gången.

På måndag ska jag väga mig för första gången på evigheter.
Jag riktigt gruvar mig. Men måste få det gjort. Behöver något att mäta mig mot.
Dessutom kommer jag hur som helst att väga mig när jag kommer till hälsohemmet, så det går inte att skjuta på längre...

Det blir en återhållsam helg med andra ord för att försöka kapa några hekto åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: Josefine

GOTT NYTT ÅR!! :D

2008-01-02 @ 16:16:06
URL: http://jsefine.blogg.se
Postat av: mingla

Är du duktig på bloggdesign? tänkte om du ville hjälpa mig i så fall för jag fattar noll :). bra blogg du har förresten.

2008-01-02 @ 16:17:51
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0