Att rannsaka sig själv

Jag har ont i ryggen i dag. Det har varit på gång ett tag. Det är min ländrygg som spökar, vilket den gör nu och då. Eller egentligen är det musklerna över rumpan det sitter i. De är för korta helt enkelt, och drar ihop sig, vilket gör ont.

Ont i ryggen är ett giltigt skäl för att hoppa över träningen i kväll. Har bokat in mig på vattengympa. Jag vattengympade i går, och har en sim-date inplanerad i morgon. Och på söndag blir det både badminton och mer linedance. Så tränat blir det i veckan hur som helst. Samtidigt har jag lite svårt för att bestämma mig för om det är mest ont i ryggen eller mest lathet/trötthet som gör att jag funderar på att avboka kvällsmotionen.

Å ena sidan behöver jag vilodagar.
Å andra sidan behöver jag hålla igång.
Å ena sidan måste jag ta det varligt för att inte gå ut för hårt och dra på mig skador.
Å andra sidan är det bra för kroppen att jag rör på mig regelbundet.
Å ena sidan är jag bara trött och vill se på tv i kväll
Å andra sidan finns det video och jag kan spela in det jag vill se.

Lathet eller legetim frånvaro.
Jag försöker rannsaka mig själv och kommer inte fram till något riktigt bra svar.

Jag har några timmar till på mig att bestämma mig.
Men oddsen talar för en lat hemmakväll....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0