Svårt att prioritera träning

Hur jag än vänder och vrider mig så blir det oftast samma sak varje vecka.
Jag får inte riktigt till det här med träningen.

Jag vet att mycket beror på att det är så osannolikt halt just nu så jag inte vågar vara ute och promenera, men det är inte hela förklaringen. Nästan varje vecka händer samma sak, jag har i början av veckan alla ambitioner men sedan rinner dagarna iväg utan att jag gör så himla mycket.

Måndag tycker jag är okej att ha som en vilodag, dels är det väldigt mycket folk på Iksu då, dels har jag tränat rejält på söndagen allt som oftast.

Tisdag jobbar jag lite konstiga tider, vilket brukar ställa till det. Men sedan finns inte några ursäkter. Mer än att det alltid brukar ha en förmåga att dyka upp andra saker. I kväll ska jag gå ut och fria en kompis som fyllt år. I morgon ska jag troligtvis på bio för att se en film som sedan slutar gå. Och fredag kväll, då är det ju helg. Då vill jag äta en god middag med goda vänner och bara slappa.

Sedan kan det väl finnas tid för ett träningspass eller två på helgen. Sedan börjar det om igen.

Finns det diciplin att köpa på burk någonstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0