Semlor, semlor

Jag älskar semlor. Hjälp så gott det är! Gärna med varm mjölk och kanel, som hetvägg. Eller en riktigt färsk semla med nästan rinnig mandelmassasmet innuti.

Eftersom det är fettisdag har jag unnat mig en semla. Vi fick till eftermiddagsfikat på jobbet, och jag hade redan innan dagen började bestämt mig för att äta en semla i dag. Problemet är att jag gärna äter tre, fyra semlor på en dag om jag bara kan...

Hittills har det bara blivit en, fastän jag haft chans till fler. Direkt efter eftermiddagsfikat skulle jag i väg på en grej med jobbet, och vad fanns där - jo semlor. Men jag sa nej tack, jag har nyss ätit en. Duktigt kakan.

Problemet är att det kommer en till chans, kvällsfikat på jobbet. Även om semlorna i första hand är till för de som inte fick på dagen så finns det så det räcker och blir över. Jag vet hur lockande det kommer att vara. Men jag ska försöka stå emot. En semla räcker. Den var god. Jag njöt av den, och ska inte sluta dagen med en dåligt-samvete-bismak på min semla....

Jag tar ett äpple i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0