Jag föll för frestelsen...

Det är bara att erkänna. Jag var så inställd på att ta mitt äpple i stället för en andra semla i går kväll.
Men när fatet dukades fram och kollegorna mmm:adre i kapp om hur god den var, ja då klarade jag inte av att stå emot.

Inte bra.
Men inte katastrof. Jag står och faller inte med en extra semla.

Den svåra utmaningen ligger i stället framför mig nu när jag ska ut på en snabbresa. Åker i eftermiddag till Örebro för att vara med på ett sammanträde där. Tillbaka i Umeå torsdag kväll. Först flyg, sedan tåg. Och att resa och stressa och passa tider brukar vara en genväg till godiskiosken... Jag tror att det stora problemet egentligen är att jag slarvar med mina regelbundna mattider och mellanmål när jag reser. Därför blir jag så sugen. Så det gäller att hålla fast vid rutinerna även när det inte är som vanligt runt omkring.

Dessutom blir det lite svårt med motionen när jag är på resande fot. Hoppas dock att vädret är bra i Örebro så jag kan ta mig en morgonprommenad i morgonbitti. Annars får jag vänta tills fredag med mina träningspass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0