Två motgångar och en framgång

Motång nr 1:
Jag frossade loss rejält i går. Både före, under och efter glöggkvällen.
Det var som om jag inte sett mat förut (vilket jag knappt gjort...)
Det var så gott, så onyttigt, och så skönt att inte bry sig.
Men samvetskvalen kommer som ett brev på posten. Inte så mycket för själva glöggandet med tillbehör, utan för att jag inte kunde låta bli att köpa hem onyttigt snacks och godis som jag åt hemma, utöver det jag tänkt mig...
Suck. Det är verkligen allt eller inget.
Jag måste hitta ett mellanläge.

Motgång nr 2:
Jag hade tänkt mig köra på med ren kur ett par dagar till. Men som jag bloggade i går så har luften lite gått ur mig. Och just nu vet jag inte vad jag ska göra.... Velar fram och tillbaka.
Å ena sidan flippade jag ur i går kväll, så det är väl inte lönt...
å andra sidan så borde det vara ännu starkare skäl för att hålla sig till ren kur några dagar till för att kompensera urspårningen...
å tredje sidan är det ju jul, och jag har ju sagt att jag ska ta en paus över jul...
å fjärde sidan finns det egentligen inga skäl för att jag ska börja den pausen flera dagar före jul...

Jag kan inte bestämma mig för vilken linje jag ska välja!
Och det är inget bra tecken.

Framgång:
Att sälja några av mina numer förstora kläder på Tradera har gått över förväntan! Nio plagg sålda för tillsammans nästan 800 kronor. Välkommet bidrag till mellandagsrean! Dessutom har jag ungefär lika mycket till att lägga ut till försäljning, så det kan bli ännu bättre. Men det väntar jag med till efter jul tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0