Tufft besked från vågen

Jag tvekade länge i morse om jag skulle väga mig eller inte.
Vet ju att jag gått upp efter några katastrof-veckor med massa fusk och tröstätning, men frågan var om det är bättre att veta exakt hur illa det är, eller inte...

Efter mycket velande fram och tillbaka så ställde jag mig ändå på vågen.
Och det var inte kul.
Väger nu ungefär två kilo mer än vad jag gjorde för en och en halv vecka sedan.

Visserligen vet jag att det mesta av detta är bara vatten som hänger ihop med att jag har proppat i mig kolhydrater och därmed bundit vätska i kroppen. Men det känns ändå tufft. Och jag tror att några hekto, eller till och med ett halvt kilo, är ren viktökning som beror på att jag stoppat i mig för mycket onyttigheter på kort tid.

Nå, det lär visa sig.
För i går så körde jag ju igång med ren kur igen(även om jag inte klarade av första dagen perfekt så var den inte lika katastrofdålig som tidigare dagar...) och om tre, fyra dagar så har jag tömt kolhydratlagren och får då en vikt att jämföra med.

Målet med ren kur fram till jul är nu inte i första hand att gå ner i vikt, utan att förhindra att jag fortsätter att överäta/tröstäta och därmed ökar i vikt. För det lär jag klara av ändå under julhelgen....
Och jag vill ha så bra förutsättningar som möjligt i januari då jag på allvar fortsätter resan mot att bli hyggligt normalviktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0