Plus och minus från min resedag

Sitter på Arlanda och väntar på mitt plan hem igen.
Det är först nu jag fått en tillräckligt lång paus för att kika in på bloggen. Först sammanträde, sedan ila ut på stan för att hinna med lite julklappsärenden och kläd-span och sist en fika med föräldrarna. Pust. Det går att trycka in mycket på en dag om man bara vill...

Det har gått si och så med mina regler för dagen. Eller det gick riktigt bra fram till lunch. Men det visade sig att den skaldjursrisotto jag beställde till lunch, med tanke på att skaldjur är både gott och nyttigt, innehöll mest och ris och väldigt små spår av identifierbara skaldjur... så det blev en rejäl kolhydratdos med andra ord.

Fick sedan inte riktigt ihop tidsplaneringen, så i farten mellan ärendena på stan blev det en liten 10-kronorshamburgare på McDonalds. Inte idealiskt, men jag behövde något akut för att klara av resten av kvällen helt enkelt.
Däremot blev det cambridge + the till middag, medan föräldrarna fikade go´fika.
Det är jag nöjd med.

Har nu smällt i mig en liten, liten chokladbit samtidigt som jag lyxar till det med en loka päron.

Så summa sumarum: det kunde varit mycket värre!
Även om dagen inte blev en perfekt cambridgedag, så har jag gjort flera kloka val och resten får jag stå ut med helt enkelt.

Men jag tror att jag avstår från vågen i morgonbitti för säkerhets skull...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0