Luften gick ut mig

Vikten i morse i stort sett stilla.
Och så förblir den nog.
Har precis varit och ätit lunch med en jobbarkompis, luften gick som helt plötsligt ur mig och jag kände mig bara så urless på cambridge. Så det blir nog lite si och så ett tag fram över, lite cambridge, lite vanlig mat, lite julmat och lite fest... Ambitionen för de stundande helgerna är inte annat än att försöka hålla vikten under kontroll, och inte släppa iväg ett par kilo uppåt - förutom det som jag automatiskt lägger på mig i vätska när jag växlar över från ren kur till vanlig mat.

Jag bestämmer mig för söndag den 4 januari som min omstartsdag. Då ska jag köra igång en ren kur, och den vändan SKA jag under 100-sträcket. Målet är att till midsommar gå ner lika mycket (22 kg) som jag gått ner under hösten. Det skulle betyda att jag hamnar precis under 80 kg. Det känns helt ofattbart att en sådan vikt plötsligt känns realistisk...

Hann dock väga mig hos cambridgekonsulenten innan lunchen i dag, och på hennes våg fick jag ändå ett halvt kilo minus sedan jag senaste vägde mig.
Alltid skönt med minus :-)

Annars börjar julstressen sakta infinna sig. Inser att jag inte har så många dagar kvar, och även om jag inte ska fixa så himla mycket är det ändå en hel del kvar... och jag räknar med knök-fullt på alla butiker i helgen. Suck. Men jag får skylla mig själv som sparat det mesta till sista stund.

I kväll blir det hur som helst blåbärsglögg, pepparkakor med ädelost och hemmagjort chokladtryffel tillsammans med goda vänner. Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0