Min garderob är till salu

Har ägnat lördagskvällen åt att fota en hel del av de kläder som numer är för stora för mig.
Ska lägga ut dem på tradera snart, och se om det går att få någon slant tillbaka. Jag har fortfarande drivor med kläder som jag ska skicka till Myrorna eller liknande, men det här är plagg som känns för skadliga och fina att bara skänka bort.

Här finns ett par fina svarta byxor, som aldrig är använda. Tänkte ha dem på nyår förra året, det blev inte så, och så glömde jag att lämna tillbaka dem. Och nu passar de inte. 400 kronor åt skogen....

Eller den silver-glittriga tunikan från favvomärken Zizzi som jag hade på nyårsafton förra året? Använd bara en gång alltså, och även om jag fortfarande gillar den så är den bara för stor.

Eller koftan jag köpte i augusti till min egen 40-årsfest. Använd då, och på min pappas 70-års fest. Sedan dess har den hängt i garderoben.

Det är egentligen skrämmande när jag tänker på hur mycket kläder jag köpt och slängt genom åren. Så därför tänker jag verkligen anstränga mig den här gången för att se till att kläderna får ett fortsatt liv och förhoppningsvis kan göra någon annan glad och nöjd!

Nä, nu ska jag göra natt, och fundera på vad man kan sätta för utropspris på sina gamla och nya trasor... i morgon blir det tradera för hela slanten. Ska försöka lägga ut lite små-möbler också, och säkert hinner jag surfa fram ett och annat fynd för egen del att lägga bud på också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0