Chokladfrossa

Mörk choklad är definitivt min akilleshäl just nu.

I går köpte jag hem flera kakor mörk choklad för att göra bantarbrittas tryffel till en julglögg i morgon, men tiden och orken att börja stöka med detta fanns inte.
I stället åt jag upp en av chokladkakorna i soffan framför något onödigt tv-program.

Jo, jag vet. Jag kan inte ha godsaker hemma som jag inte ska äta.
För den karaktären har jag inte.
I varje fall inte än.

Nu är det väl inte så himla farligt, det sabbar inte hela min tillvaro.
Men det är ändå trist att jag inte kan hålla mig på mattan.

Vågen i morse: stilla.
Tror inte det beror på chokladen, utan så här brukar det se ut, vissa dagar händer det ingenting, andra dagar skuttar det nedåt. Så jag tänker köra på ren kur lite till, och se om "skuttet" kanske kommer i morgon i stället.

I dag ska jag till vårdcentralen och träffa diabetessköterskan och kolla mitt blodsocker.
Ska bli spännande att se hur läget är. Å ena sidan borde min viktminskning och cambridge-kur hjälpt till att hålla det nere. Å andra sidan har jag inte kunnat äta den medicin jag borde äta mot högt blodsocker på grund av magen den sista tiden. Dessutom har väl senaste veckans fusk med både godis och choklad väl inte varit det bästa med tanke på blodsockret...

Så jag har just nu ingen aning om hur jag ligger till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0