Jag är historisk!

Pratade med min läkare i morse appropå den medicin jag ätit mot för högt blodsocker. Som jag bloggat förut har jag ju numer helt normala värden - även när jag gör uppehåll med medicinen - och det är helt och hållet tack vare att jag gått ner 22 kg i vikt.

Så i morse ringde läkaren upp för att prata om detta.
Och han sa att han var rörd.
Att han aldrig under alla sina år som läkare varit med om någon som lyckats vända en diabetes och bli medicinfri.
Att han hört talas om det, men inte själv upplevt det.
– Så du är historisk för mig. Jag är stum, sa han.

Kändes bra.
Blev lite rörd själv.
En bra motvikt till morgonens juldepp.

Dessutom ger det bra pepp och motivation - för nu vill läkaren ha en ny koll i slutet av januari för att försäkra sig om att jag håller mina nya fina värden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0