Full frys

Det är full fart i köket nu på morgonen. Jag får ny spis, kyl och frys och de effektiva grabbarna från en välkänd vitvaru-firma visar att de har gjort det här förut...

Har precis tömt frysen och ett antal fullastade kassar står ute på altanen. Hjälp så mycket skräp det fanns där! Överblivna limpor från gud vet när, en missbildad gammal piggelinglass och matdosor med numer oidentifierbart innehåll. Det blir till att rensa rejält när jag ska packa in i frysen igen.

Gjorde samma upptäckter när jag tömde kylen. Eller vad sägs om två julöl, kvarlämnade från förra julen, med bäst före datum i juni i år? Eller en öppnad ramlösa-flaska längst in i kylen som tappat all kolsyra sedan några månader tillbaka? Och i ett hörn låg något rött och hopskrumpnat. Måste ha varit en liten rödlök en gång i tiden...

Skönast av allt är att jag nu i varje fall slipper avfrosta frysen och rengöra kylen i år.
För det är nog de tråkigaste av alla städsysslor som existerar.
Vilket morgonens rensning med råge bevisat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0