En centimeter

Jag har precis fikat saffransbulle.
Skar en liten bit, typ en centimeter bred.
Suck.
Jag som inte ska äta något sådant! Inte nu, inte när jag är mitt uppe i ren kur.

Nu inbillar jag mig inte att en centimeter saffransbulle har någon större betydelse i världsrymden, eller stjälper hela min viktresa, men den är ändå symbolisk.
För precis innan det kallades till firar-fika här på jobbet, så blev jag ledsen när jag tyckte att min chef tjatade på mig. Han har varit på mig som en hök i dag, och kommer sedan in och undrar varför jag verkar ledsen och nere i dag, och erbjuder sitt lyssnande öra.
När det är han som är problemet, enligt min mening!
Jag avfärdade det som vanligt. Sa att jag inte ville prata och gick sedan ut och åt bulle.

Tröstätares klubb, finns den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0