Blogg-strul och reseregler

blogg.se har uppdaterat sina system i dag, och den blogg jag skrev i morse kom ut betydligt senare på dagen...
Inte kul.

Laddar nu för en stockholmsresa över dagen i morgon. Jag vet att jag är hopplös när jag reser. Plötsligt så bara finns det godispåsar, mini-chipsburkar och varmkorvar i mina händer. Det är som att jag lämnar mina regler (och hämningar) hemma, och ägnar mig åt en dags mat-anarki...

I morgon blir det också ett avbrott i min cambridgekur eftersom det ingår ett lunchmöte i det sammanträde jag ska på och jag orkar inte sitta med min cambridge-shake med massa halvfrämmande människor och behöva förklara mig samtidigt som jag känner hur det vattnas i munnen på mig när jag ser deras goda luncher. Så jag äter, men tänker tänka så mycket GI jag bara kan för att hålla kolhydraterna på ett minimum. Räknar med att det blir lättare och går snabbare att komma tillbaka på ren kur-spåret efter det.

Ska försöka hålla mig till några enkla regler på min lilla dags-resa.
Klarar jag detta så är jag mer än nöjd:

1. Frukost = cambridge. Det finns ingen anledning att äta en frukost till på flygplanet bara för att det är gratis.
2. Ta med ett kokt ägg som nöd-proviant i fall dagen blir lång och hungern pockar på: ägg är bättre än fikabröd o varmkorv.
3. Det är okej att äta lunch eftersom jag bestämt det i förväg. Välj bort kolhydrater så mycket det går.
4. Ta med cambridge som ett alternativ till middag. Jag behöver inte äta middag med föräldrarna bara för att det finns tid. Jag kan skaka cambridge i stället, föräldrarna kan dricka kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0