Tillbaka i vardagen

Några av alla fina presenter, bla smycke från Efva Attling, tallrikar av Stig Lindberg, vackra vinglas från Orrefors.
Några av alla fina presenter; smycken från Efva Attling, tallrikar design
Stig Lindberg, vinglas från Orrefors mm, mm.



Så var det måndag och vardag igen. Jag är firad i dagarna tre, och har haft en fantastisk födelsedag och fest.
Tänk att det kan vara så kul att bli gammal!!!
Ska inte trötta er med detaljer om födelsedag och fest, men kan bara konstaterar att jag tillät mig att äta massa god mat, tårta och godis under mitt firande - och det var fantastiskt gott. En hel del vin, champange och en och annan Cosmopolitan bidde det oxå...

Men nu är jag tillbaka på ren kur och mina cambridge-drinkar.
Omstart i dag.
Ska köra intensivt i två veckor är tanken, sedan får jag ta ett nytt beslut. Siktet är inställt på att kunna vara med på en surströmmingsfest den 6 september.

Vågen har jag ställt undan, vill inte veta vilka spår som födelsedagsfirandet satt. Tänkte inte väga mig förrän det är dags för nytt besök hos min Cambridge-konsulent på fredag.

Dessutom måste jag komma bort från okynnes-vägandet varje dag. Min terapeut och jag är överens om att det nog inte är riktigt bra för mig. En bra dag - då hektona rinner av mig - så får jag en kick. Men den där dagen jag står still, eller till och med kanske ökar lite i vikt, då åker humöret i botten. Och det blir en belastning, en negativ tanke, och så deppar jag ner mig.

Samtidigt är jag nyfiken. Får se hur många dagar jag klarar av att låta bli vågen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0