Sju komma sju

Var i valet och kvalet om jag skulle väga mig hos min cambridgekonsulent i dag. Var rädd att vågen skulle visa plus efter förra veckans fester och den tröga omstarten.

Men det gjorde den inte.
I stället visade den att omstarten gett snabb effekt.
Jag har nu gått ner 7,7 kilo sedan cambridgestarten för dryga tre veckor sedan.
Aktuell vikt: 116,1 kg.

Jodå, det är jättemycket fortfarande.
Men det är 7,7 kilo också.
Inte minst med tanke på hur kort tid jag hållit på.

En kompis frågade skeptiskt i går hur länge jag skulle hålla på med den här straffkuren.
Just nu känns det som att jag kan hålla på hur länge som helst.
Men jag vet att det kommer sämre dagar, och jag tar en dag i taget.
Varje kilo jag hinner med att gå ner är en bonus.

Utmaningen nu är att låta bli att okynnesväga mig varje morgon.
Jag måste hitta ett lugn och en trygghet i mig själv utan att behöva söka "dagens facit" på vågen.
Jag ska ge mig en vägning på hemmavågen på måndag tror jag, sedan blir nästa vägning hos konsulenten igen i slutet av nästa vecka.

Om allt går vägen borde jag närma mig tio kilo då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0