Kycklingspett och längtan

Var så himla hungrig när jag var hem för att äta min middags-cambridge i kväll.
Kunde inte motstå att plocka fram ett kycklingspett ur frysen (rester från festen).
Tinade i micron, och njöt sedan i fulla drag.

Tack vare detta lilla fusk så hade jag sedan inte några problem att avstå från det obligatoriska fredags-kvälls-fikat på jobbet. Wienerlängd med pecannötter. Jag riktigt kände smaken i munnen... men var nöjd med mitt vatten.

Jag tror ändå att jag behöver få något att tugga på då och då för att stå ut med ren kur.
Och så länge jag håller mig till proteiner och undviker fett så borde de gå rätt så bra.
Tänka GI helt enkelt.

Planerar att gå och handla en kartong ägg i morgon och unna mig ett kokt ägg och kaviar under helgen.
Mums.

Men längtan till vågen i morgonbitti är stor.
Vill se resultat. Snabba resultat.
Vill bli bekräftad.
Det blir en brottningsmatch med mig själv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0