Fettprocent 49,9

Min kropp består till 49,9 procent av fett.
Yippi.

Vågen hos Cambridgekonsulenten ger mig måttet, och det är en rejäl framgång. Sist jag vägde mig där så sa vågen Error. Det var för mycket fett, det gick inte att mäta.

Nu, när jag med minsta möjliga marginal krupit under 50 procent, är jag plötsligt mätbar. Och det är bra. För att se hur fettprocenten minskar är ett bättre mått än antalet kilo, eftersom det kan variera så himla mycket bara på några dagar. Ett normalt fettprocent ska tydligen vara mellan 20 och 30 procent för kvinnor.

Så jag har en bit kvar...

Vågen gav även bra besked kilomässigt. Nu skiljer det lite på vågen hos konsulenten och den hemma, men minskningen blir ungefär densamma (tack vare lite olika utgångsvikt och startdatum) och nu noterar jag 5,2 kilo minus.

Jag känner mig nöjd med mig själv.
Ska fira med en kanna Slimbridge Hallon i kväll!
Målet är att nå -8 kg innan jag gör ett litet brejk för att fira min 40-årsdag i slutet av nästa vecka. Just nu känns det fullt möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0