Berg- och dalbana

Började äta lite mat i går. Först ett kokt ägg och kaviar innan simturen.
Oj så gott.
Sedan lite grillad kyckling, och sist några räkor.
Länge sedan jag nöjt så mycket av mat.

Men det visade sig på vågen direkt. Rent logiskt så vet jag att när jag bryter min rena kur (fastan) så fylls kolhydratlagren i kroppen på med vätska, och det visar sig på vågen. Men ändå så kändes det inget kul när vågen gick två hekto åt fel håll. Felräkningshekto visserligen, men just att det var åt fel håll drog ner humöret.

Lite mer uppåt blev det när jag var och shoppade kläder till min födelsedagsfest. Fick gå ner en storlek på både byxor och top. Visserligen sitter toppen lite tajtare än vad jag brukar gilla, men storleken större var bara helt omöjlig att ha. Det kändes gott.

Kvällens middag: tonfisk, kokt ägg och lite blandade grönsaker. Och en Cambridge-shake naturligtvis.
Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0