Rese-fällan

Har varit på resande fot ett par dagar nu. Resor och kakan är ingen bra kombination. På något sätt så blir det alltid mer onyttigheter än normalt. Den här resan har inte varit något undantag.

Sitter nu på Arlanda och väntar på mitt flyg, med ett hamburgermål från Max i magen. Oj så gott det var. Men nyttigt, nej. Och på hotellet i går kväll, vad väntade där? Jo, två härliga chokladbitar. Och sedan fick jag och mina kollegor chokladpraliner som tack för ett seminarium som vi medverkade på i går kväll. I dag har jag suttit på konferens hela dagen, och utanför lokalen har det varit ett bord med gratis kaffe, kakor och godis. Och lite frukt. Tog kakan frukt? Nej, kakor blev det. Och en och annan godis.

Jag är omöjlig i sådana här situationer. När det finns framför näsan på mig så kan jag bara inte säga nej. Och av någon anledning så väljer jag alltid snabbtmat av den onyttigare sorten när jag reser.

Jag tror att det bara är att acceptera att det är så. Vissa frestelser faller jag för.
Det må så vara, om jag kan hålla i mig själv resten av tiden.

Annars så är det lite skakigt just nu. Hade en rejäl dipp i söndags då jag deppade ihop. Det ledde sedan till att jag för första gången struntade i att åkapå line dance träningen. Det känns tufft. Dansen är den träning som jag hållt fast vid när allt annat strulat. Ny chans på söndag. Då ska jag åka, oavsett vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0