Pålitliga Shakespeare

Jag har ett citat fastklistrat på mitt skrivbord så jag ser det varje dag.
Jag fick det av en jobbarkompis när saker och ting var riktigt överjävligt på jobbet för ett antal år sedan.
I morse skickade jag det vidare till en god vän som är mitt uppe i en kris på sitt jobb.

Själv tycker jag det är riktigt tröstande att tänka på gamle Shakespeares ord. Även om saker och ting just i dag inte är som jag vill, just i dag är omänskligt övermäktigt, just i dag verkar nattsvart - så är det inte så för evigt.

Någonstans finns ändå hopp för en förändring. Om det så handlar om en kris på jobbet, en relation som brakar ihop eller en livsstilsförändring som inte riktigt fungerar som jag önskar.



"Komme vad som vill;
den västa dag tar slut;
tid står ej still."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0