Omättlig

Sitter kvar på jobbet. Har en riktig strul-vecka med många sena dagar. Visserligen kan jag flexa så jag börjar också senare, men dagarna blir ändå lite upp och ner och hipp som happ.

Just nu är ett av mina stora problem att jag hela tiden känner mig omättlig. Inte så att jag går runt och är hungrig, men jag blir inte heller mätt när jag äter. Jag äter lunch, och en halv timme senare kan jag utan problem tänka mig en andra portion. I går kväll blev det nästan en extra middag på kvällen, för det fanns som ingen botten.

Jag vet inte om jag har tröttat ut mitt mätt-centrum i hjärnan eller vad det är.

Det jag däremot vet är att jag gärna äter när jag känner mig lite stressad. Det är lugnande på något sätt. Och sena kvälla på jobbet triggar stressen, så kanske är förklaringen i mina oregelbundna tider...

Jag har i varje fall bestämt mig för att köra en ny nutrilett-kur med start på söndag eller måndag. Det beror på om det blir en middagsbjudning på söndag eller inte. Har läst på, och enligt en studie som bland annat Stephan Rössner gjort på Karolinska så fungerar det bra att överviktiga på egen hand kör kortare vlcd-dieter med några veckors mellanrum. Det ger dessutom goda resultat. Det låter bra.

Kommentarer
Postat av: Emma

Ha en trevlig kväll =)

2008-04-16 @ 18:58:16
URL: http://femtondejuli.blogg.se
Postat av: Petra

Läs gärna mitt inlägg "Bantarnas A och O".

2008-04-20 @ 18:17:40
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0