Mat överallt

Vågen rörde sig åt rätt håll i morse. Går allt som det ska så borde vikten i morgon börja på på ettor, i stället för etta tvåa... hoppas, hoppas. Sedan vet jag att jag kommer att gå upp ett eller två kilo när jag växlar över till vanlig mat igen, eftersom kolhydrater binder vätska i kroppen, och just nu har jag tömt kroppen på kolhydrater och därmed tappat en del vikt genom minskad vätska.

Det är nästan så det känns i kroppen. Densiteten är på något sätt annorlunda...

Noterar att det just nu känns som att det är mat över allt. Tv-reklamen är full med mat. Om det inte är reklam för mat, så äter de mat i annan reklam. Suck. Läste en kokbok i går kväll för att planera vad jag ska äta i helgen när jag bryter min vlcd-kur.

Jag är lite spänd på att se hur jag reagerar mentalt på att bryta kuren. Blir jag helt matfixerad? Går jag tillbaka till att överäta och vill äta allt gott på en gång? Eller är jag nöjd med att få en sund och regelbunden kost? Är viktminskningen den kick jag behöver för att orka vara uthållig i min vikt-projekt? Jag hoppas att de senare stämmer. Och det är i den riktningen jag nu försöker styra mina tankar.

Har fått en kommentar från Cherie. Tack för den. Det är alltid peppande att se att någon läser och engagerar sig. Cherie, jag vet att lycka inte kommer automatiskt med en smal kropp. Du har helt rätt, det viktiga är att må bra. Underrubriken på min blogg är lite ironisk - och en drift med det som jag och många feta personer med mig tror: bara jag blir smal så löser sig allt annat.... Jag jobbar på, både med att gå ner i vikt och på att få ordning på den mentala delen så jag är nöjd med mig själv, kan accepterar mig själv och inte behöver "tröstäta" för att orka igenom dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0