Jag avbryter

Den här gången har det inte alls fungerat att nutriletta. Så jag bryter här. Det är ingen idé att skapa massa frustation och ryckighet i maten. Jag kör en light-variant där jag då och då byter ut enstaka måltider mot nutrilett, och på så sätt får i mig färre kalorier under en dag. Men den där ruschen som en vlcd-kur ger, den uteblir.

Ska göra ett nytt försök. För jag vill fortfarande. Och det gick så bra sist. Så jag vet att jag kan. Men den här gången så blev det fel. Behöver nog ladda mer mentalt inför nästa försök.

Samtidigt spökar mitt återbesök på hälsohemmet. Det är bara en månad bort. Och som vanligt har jag inte några stolta, fina resultat att visa upp. Så lite panik finns i kroppen, jag vill så gärna gå ner inför det! Men det är som sagt en månad kvar, jag kan hinna en hel del ändå.

Nu satsar jag i stället stenhårt på mina promenader. I går blev det visserligen ingenting, men i kväll ska det bli en rejäl runda tänkte jag. Om det nu inte blir något av mitt barnvaktande, förståss. Nå, en kortare promenad ska jag hinna med hur som helst...

Har inte vägt mig på ett par veckor. Siktar på att steppa upp på vågen i morgonbitti.
Om jag törs.

Kommentarer
Postat av: Henke

Hej!
Jag tycker det är bra med motion och mindre bra med diverse olika pulverdieter. Det är ett bra beslut av dig att avbryta om du känner dig omotiverad. Lycka till med din viktminskning.

2008-04-24 @ 11:32:40
URL: http://gssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0