Godis är gott

Stressad i dag. Vilket genast betyder ett godissug. Så av bara farten blev det en liten daim på förmiddagen och fem små godisar efter lunchen. Inte bra. Men gott.

Märkligt att stress alltid triggar godissuget.

Lyckades bättre i går kväll, då jag var på väg till macken för att köpa mig något snacks att knapra på framför tv:n. Utanför OK bestämde jag mig för att låta bli, trots att jag undermedvetet höll på att välja mellan ett paket ballerina-kakor eller ostkrokar. Men då kom jag på att jag dör inte av att vara sugen på något onyttig. Det går över.

Nu ska jag bara lära mig att tänka så när stressen rusar i kroppen också.

PS: Om du befinner dig i närheten av Umeå och inte har sett Norrlandsoperans föreställning Poet and Prophetess - gör det! Jag har inte varit på opera sedan jag gick i skolan och vi tvingades dit på en musiklektion, jag kan inget om opera - men blev fullständigt tagen, rörd och berörd! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0